„Revizorul” este o satiră socială care explorează corupția și ipocrizia din societatea rusă a vremii. Acțiunea are loc într-un mic oraș provincial din Rusia, unde un funcționar de la guvernul central este așteptat să sosească în oraș în calitate de revizor, pentru a investiga corupția și incompetența oficialilor locali.
Piesa este plină de situații comice, confuzii și identități greșite, iar umorul său este subliniat de ironie și sarcasm. „Revizorul” a avut un impact major în literatura rusă și a fost apreciată atât pentru umorul său, cât și pentru critica socială subtilă. A devenit una dintre cele mai frecvent montate piese de teatru în Rusia și a fost adaptată în numeroase filme și producții de televiziune de-a lungul timpului.
„Cu ghilimelele de rigoare, îmi „invidiez” colegii actori pentru lucrul acesta. Îi „invidiez” cu mare iubire. Cred că acesta este tipul de bucurie care ar trebui să se întâmple mai mult în teatrele din România, de stat și independente. Bucuria publicului de a vedea un spectacol care reușește să te detașeze de cotidian, de problemele zilnice și să te ducă într-un univers fantastic, dar și realist, adevărat, dar și dureros. Dureros, dar comic.
Îmi doresc foarte tare ca acest spectacol să aibă o viață lungă, să poată fi văzut de cât mai mulți spectatori. Sunt foarte recunoscător și le mulțumesc tuturor oamenilor care au făcut ca această producție să fie posibilă!” - Ștefan Lupu, Manager al Teatrului Mic
Regizorul Theodor Cristian Popescu ne invită în mijlocul intimității unei relații de cuplu care, privită de la distanță, ar putea trece ca perfectă. Ea este medic, el arhitect, au doi copii și o casă modernă. Însă echilibrul vieții lor de familie este pus serios la încercare când, în miezul nopții, apare la ușă fosta iubită a arhitectului.
O dramă psihologică care continuă să îți arate, până la final, fragilitatea condiției umane.
Spectacolul EX este prezentat printr-un acord cu henschel SCHAUSPIEL Theaterverlag Berlin GmbH, Lausitzer Platz 15, 10997 Berlin, GERMANIA
„Coborâm, la propriu, în măruntaiele vieții unui cuplu de vârstă mijlocie. În nemărturisile lor, în gândurile lor secrete, în lupta încrâncenată de mai păstra ceva viu, în lașitățile lor, în raportul cu un trecut (personificat de fosta iubită) idealizat sau ridiculizat. În rușinile lor. În încercările lor eroice de a-și suporta devierile de la proiecțiile de viață inițiale. De a rezista dizlocării. De a se suporta.” - Theodor-Cristian Popescu
Spectacolul prezintă o serie de povești interconectate din viețile a șapte personaje care se confruntă cu misterele trecutului lor pentru a-și înțelege viitorul, dezvăluind, astfel, modul prin care sunt transmise de la o generație la alta, tiparele de iubire, abandon, speranță și iertare.
„Când ploaia se va opri e genul ăla de text care place de la prima lectură. Place în primă instanță ca cititor, si mai apoi te provoacă din orice ipostază ai avea în echipa de creație a spectacolului.
Andrew Bovell imaginează un puzzle dramatic excepțional la nivel de replică si situație scenică. Și cam atât cu laudatio-ul adus textului. Restul, adică munca noastră de a aduce această poveste în fata spectatorilor, va fi spectacolul pe care ni-l dorim cât mai personal, imprevizibil și puternic.
Felul în care va fi recepționat de spectatori rămâne un mister deopotrivă plăcut si înfricoșător.” Radu Iacoban
Un tată încearcă să stabilească o legătură afectivă cu fiul său și, în esență, cu însuși copilul care a fost cândva.
Copilul meu este un spectacol postmodern despre nevoia de apartenență, despre însingurare, dar și despre cât de lipsită de sens și de aleatorie poate fi existența umană.
Când și cum ajungem să fim devorați de propriile noastre vieți marcate de obsesii și drame?
Care sunt consecințele cultivării și susținerii unor relații toxice care ne fac rău și ne alienează?
Fiecare acțiune, cuvânt sau gând are o repercusiune asupra noastră și asupra celuilalt și provoacă reacții în lanț care, în final, înseamnă ciclul vieții.
Spectacolul „Regina Maria- jurnal de război” este un one woman show care are la bază un scenariu adaptat după volumele de memorialistică „Maria, Regina României- jurnal de război”, edițiile îngrijite de istoricul Lucian Boia, apărute la editura Humanitas.
„Regina Maria- jurnal de război” este un spectacol pornit din emoția pe care am simțit-o atunci când am citit jurnalul de război al Reginei Maria. Ne-am dorit să realizăm un spectacol-mărturisire a spiritului desăvârșit care a fost regina Maria. Devotamentul, curajul și iubirea sunt sentimentele nutrite pentru poporul român și idealul său de unire, de către cea care fost numită ”Mama tuturor”. Simona Mihăescu
Început ca un atelier dedicat uneia dintre cele mai de succes tragedii shakespeariene, la inițiativa și sub îndrumarea actriței Liliana Pană, „Romeo și Julieta” conține toate elementele unui spectacol modern, cu o muzică și coregrafie originale, jucat cu pasiune și vervă de trupa tânără a Teatrului Mic, al cărei talent a fost confirmat odată cu poemul teatral rock „Deșteptarea primăverii”.
O poveste tragică despre iubire, dar și despre ură și acele orgolii care dezbină familiile celor doi îndrăgostiți.
Trei surori se întorc acasă în momentul în care tatăl lor dispare într-un mod neprevăzut. Nici moartea lui și nici înmormântarea nu o înfrânează pe mamă să fie ceea ce a ajuns, un om crud, ironic și acid, care devorează fără oprire absolut tot ce prinde, antidepresive, viețile fiicelor ei și minciunile ascunse, departe în trecut.
Ținutul din miezul verii (August: Osage County) a avut premiera pe Broadway la Teatrul Imperial pe 4 decembrie 2007, iar piesa care stă la baza spectacolului a fost distinsă, în 2008, cu Premiul Pulitzer pentru dramaturgie.
Sângele pune pecete destinului. A fi Karamazov înseamnă deja o aripă frântă, un demon în suflet, care nu lasă o clipă omul să devină Om.
Cei cinci Karamazovi, trei fii legitimi (Ivan, Dimitri și Alioșa), un paria (Smerdiakov) și tatăl (Feodor), seducătorul măscărici, se pândesc unul pe altul. Măcinați de îndoială, caută Adevărul, deși sufletul unora dintre ei e prea întinat pentru a-l mai putea primi. Moartea dă târcoale, vina naște monștri, iar suferința, strivită și captivă între pereții mobili ai unui spațiu de joc care se metamorfozează continuu, e mântuitoare și aduce Lumină.