„Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright este un One Man Show cu actorul Gabi Costin care prezintă o poveste plină de amintiri, nuanțe și emoții puternice ale lui Charlotte von Mahlsdorf, un personaj cu multiple straturi și secrete, din renumitul text, bazat pe o poveste reală.
Spectacolul explorează complexitatea identității și lupta pentru autenticitate, reușind să îmbine umorul, dramatismul și introspecția într-o poveste tulburătoare despre identitate și autodescoperire.
Doug Wright este un dramaturg și scenarist american, cu o carieră remarcabilă în lumea teatrului și cinematografiei, cunoscut pentru piesa sa de teatru „I am my own wife” („Eu sunt propria mea soție”), care a primit în anul 2004 Premiul Pulitzer pentru Teatru și Tony Award pentru Cel mai bun spectacol. Acesta este apreciat pentru felul în care provoacă publicul să reflecte asupra lumii și condiției umane, explorând psihologia personajelor și prin creațiile sale.
„Universul extrem de bogat al lui Charlotte, atât interior cât și exterior, m-a fascinat încă de la prima lectură a textului. Acesta a fost motivul pentru care mi-am dorit să construiesc, alături de minunata mea echipă, formată din scenografa Ioana Pashca și compozitorul Cezar Antal, un spectacol asemănător unui vehicul care te poartă într-o călătorie de explorare a diverselor fațete care compun acest amalgam de ipostaze pe nume Charlotte.
Desigur, totul a pornit de la admirația și dragostea sinceră pe care le am dintotdeauna pentru actorul Gabi Costin, el însuși purtător al unei lumi fascinant de bogate, cel puțin pe măsura talentului său.
Vă invităm să porniți cu noi la drum!”
Teodora Petre
Data premierei: 30 ianuarie 2024
Credit foto: Andrei Gîndac
DURATA: 1h 50m
BILETE: 50 lei / 25 lei pentru elevi, studenți și pensionari*
*Reducerea se aplică doar la casele de bilete ale teatrului.
**Nerecomandat persoanelor sub 12 ani.
Din motive legate de siguranța dumneavoastră și a echipei artistice, după începerea spectacolului accesul în sală NU mai este permis, iar biletele își pierd valabilitatea.
Vă rugăm să nu folosiți telefoanele mobile pe durata desfășurării spectacolelor!
Traducerea și regia:
Teodora Petre
Scenografie și lighting design:
Ioana Pashca
Mișcare scenică:
Alina Petrică
Muzică originală:
Cezar Antal
Video:
Gabi Costin
Charlotte
Gabi Costin
„Teodora Petre îl poartă cu maximă responsabilitate pe Gabi Costin prin epoci, în timp și în spațiu (chiar și la propriu!), mai ales că ele sunt intercalate anume în text în afara unei ordini cronologice (căderea Zidului Berlinului, al doilea război mondial, anii ‘90, etc. – excelentă ideea ceasurilor deșteptătoare atârnate de tavan, care surprind metaforic diverse ore-martor din autobiografia Charlottei), decupând cu maximum de atenție și folosindu-se de proiecții video la limita documentarului (care îl au protagonist pe același Gabi Costin), bucăți intime, educaționale, sociale, istorice, media, politice și profesionale din puzzle-ul vieții doamnei von Mahlsdorf. Sunt aduse ingenios laolaltă în confesionalul absolut fascinant de care are parte spectacolul elemente de autoritate din exterior, menite să contextualizeze și să prindă în repere temporale și evolutive (deasupra tuturor mărturisirilor predomină, aproape imperativ, corespondența cu Doug, dramaturgul însuși, invitat împreună cu noi la curiozitate, ce-i permite reglajele fine prin care uzează și abuzează de nevoia și dreptul de a comanda, la rându-i, noua ordine a lumii, printr-o apărare impecabil construită la nivel emoțional-argumentativ).” – Luciana Antofi, lucianantofi.wordpress.com
„Spectacolul Eu sunt propria mea soţie de Doug Wright, în regia Teodorei Petre, de la Teatrul Mic, un one-man show cu Gabi Costin, spune cu multă delicateţe şi echilibru o poveste despre umanitatea universală. Personajul principal, Charlotte von Mahlsdorf, o figură devenită icon al comunităţii LGBTQ+ în viaţa reală, în piesa dramaturgului american îşi mărturiseşte micile şi marile victorii personale, plăcerile (ne)vinovate, traumele şi păcatele unei vieţi trăite între două extreme ale terorii, în numele supravieţuirii autentice a spiritului liber. Structura de poveste în ramă, în care autorul devine el însuşi personaj în dialog direct cu Charlotte, potenţează puterea de obiectivare şi adaugă un filtru fin de nuanţări ce păstrează calea de mijloc a naraţiunii. (…) Gabi Costin nu interpretează un simbol al unei cauze, ci un Om. Omul cu majusculă al cărui mare merit e acela de a supravieţui, de a şti cine este şi de a fi, de a exista în numele unui crez asumat. În spectacolul de la Teatrul Mic vezi un Om frumos, pentru că Gabi Costin o ocroteşte pe Charlotte de ură şi judecăţi meschine cu multă sinceritate artistică. E multă blândeţe în interpretarea sa – în ochii mari, rotunzi, care au curajul de a privi până în sufletul fiecărui spectator.” – Alina Epîngeac, epingeac.com
„Nu am numărat câte personaje interpretează Gabi Costin, doar le-am identificat în funcție de tonalitatea vocii, modulații, în funcție de un zâmbet sau de o grimasă, de o mișcare tipică sau de o privire aruncată într-un mod anume. Nu se schimbă costume, nu se apelează la trucuri ieftine, exterioare. Impecabilă reprezentarea scenică a autorului piesei, oferind textului credibilitate și veridicitate, întrucât personajul Doug preia uneori rolul de narator. Un singur actor vorbește cu el însuși, cu multe personaje, cu spectatorii, cu lumea întreagă. O face atât de bine încât vocile încep să deseneze chipuri în mintea noastră. Doug este și el pe scenă, dar și mătușa îmbrăcată în haine de bărbat. Vezi anchetatorii abuzivi, dar și condamnații tremurând în celule sinistre, vezi ziariști dornici de scandal, dar și oprimați în căutarea unei fărâme de iubire. Se simte marja de libertate în tandemul regizor-actor. Un singur ACTOR îmbină doze de sensibilitate, stângăcie lucrată, charismă, asumare, ținând sub control sala, fără a sacrifica nicio nuanță a poveștii, dimpotrivă, dezbrăcând-o de orice fantasmă, exagerare sau mistificare.” – Alina Maer, scenesicuvinte.ro
„În Studioul Teatrului Mic, Ioana Pashca imaginează cu inteligență spațiul, încărcându-l semantic de la miniaturile după mobilierul din muzeul berlinez până la șirurile de mărgele, un soi de fluidizare mai degrabă decât de ornamentare, ba chiar de portativ în liniaritate verticală pentru muzici interioare, „traduse” uneori de muzica lui Cezar Antal. (…) Teodora Petre stăpânește foarte bine logica parcursului spectacular, iar rolul de compoziție al lui Gabi Costin este o demonstrație de virtuozitate grație firescului continuu și unui anume tip de umor aducând a ceea ce am numi pe-aici râsu΄-plânsu΄, prezent și în fața pistolului Gestapo, și a anchetatorului Stasi.” – Doru Mareș, artitudini.ro
● Trofeul Bacău Fest Monodrame pentru rolul Charlotte, Festivalul Bacău Fest Monodrame, Ediția a XXX-a, 2024
● Premiul actorilor Teatrului Bacovia, „Actori pentru actor – Dinu Apetrei” pentru rolul Charlotte, Ediția a XXX-a, 2024
● Premiul voluntarilor „Ștefan lordache” pentru rolul Charlotte, Festivalul Bacău Fest Monodrame, Ediția a XXX-a, 2024