DECLARAȚIA TEATRULUI MIC LEGATĂ DE INCIDENTUL PETRECUT PE 26 IANUARIE 2024, ÎN TIMPUL REPREZENTAȚIEI SPECTACOLULUI „EU SUNT PROPRIA MEA SOȚIE”
În primul sfert de oră al reprezentației spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, în seara de 26 ianuarie, la Sala Studio a Teatrului Mic, o persoană a întrerupt spectacolul în mod abuziv. Având în vedere protocolul intern al teatrului în astfel de situații, paza a escortat persoana în cauză în afara sălii de spectacol și a fost chemată Poliția Locală. De asemenea, încă două persoane plătitoare de bilet au filmat pe tot parcursul incidentului, fără acordul conducerii Teatrului Mic, lucru strict interzis spectatorilor.
Recunoaștem importanța libertății de expresie, dar este esențial să respectăm dreptul publicului nostru de a se bucura de spectacol așa cum a fost creat. Teatrul Mic NU realizează spectacole cu caracter ofensator. Spectacolul „Eu sunt propria mea soție” reprezintă un act artistic.
Mulțumim echipei artistice care a produs acest spectacol pentru profesionalism și publicului care a rămas în sala de spectacol până la finalul reprezentației.
Atașăm mai jos punctul de vedere al autorului legat de alegerea distribuției, primit ieri, 28 ianuarie 2024:
RO
„Dragă Teodora,
Aș prefera, dacă ai folosi observațiile din ediția revizuită a piesei, din moment ce sunt deja publice. Dar dacă folosești observațiile mele din e-mail, sper să incluzi și încântarea mea legată de faptul că această piesă a fost adoptată de către comunitatea trans ca favorită și că mă bucur
când o persoană trans POATE juca acest rol… cu mențiunea că acest lucru pur și simplu nu este posibil în orice circumstanță. Și că piesa merită să fie văzută oricum, având în vedere misiunea ei de a susține și de a face vizibile provocările comunității LGBTQ. Dacă este cenzurată sau anulată din cauza distribuției, atunci povestea Charlottei este redusă la tăcere, și nimeni nu vrea asta.
Toate cele bune,
Doug.”
EN
”Dear Teodora,
If possible, I would prefer you use the remarks that are in the newly-revised edition of the play, since they are already public. But if you do use my remarks in the email and edit them, I hope you will include my general delight in the fact the trans-community has adopted the play as a favorite, and my pleasure when a trans-person CAN do the role… with the understanding that simply isn’t possible in all circumstances. And the play deserves to be seen regardless, given its mission to increase awareness and support of LGBTQ people. If it is censored or cancelled because of the way it is cast, then Charlotte’s story is silenced, and no one wants that.
Cheers,
Doug”