Spectacolul Legături primejdioase, regizat de Cristi Juncu, prezintă, într-un cadru feeric imaginat de scenografa Cristina Milea, o poveste despre un joc de intrigi amoroase. Protagoniștii- marchiza de Merteuil și vicontele de Valmont, foști iubiți, aleg să devină rivali într-o competiție bazată pe jocuri de seducție și răzbunare. Merteuil îl provoacă pe Valmont să o corupă pe tânăra și inocenta Cecile de Volanges înaintea căsătoriei sale, însă Valmont urmărește o altă țintă- inima virtuoasei doamne de Tourvel. Cei doi vor cădea în propriile capcane, atunci când realizează că și sufletele lor sunt mai vulnerabile decât credeau în fața adevăratei iubiri.
„Ideea că mintea omenească poate cunoaște și stăpâni lumea (deloc străină vremurilor pe care le trăim acum) dictează și conduita protagoniștilor spectacolului nostru, un viconte și o marchiză. Revoluția lor nu urmărește însă pulverizarea unei ordini statale tradiționale, ci își propune să destrame un imperiu niciodată învins: cel al simțurilor.” Cristi Juncu
Data premierei: 16 martie 2019
Credit foto: Bogdan Catargiu
DURATA: 3h 15′(cu pauză)
BILETE: 70 lei / 25 lei pentru elevi, studenți și pensionari*
*Nerecomandat persoanelor sub 14 ani.
*Reducerea se aplică doar la casele de bilete ale teatrului.
Din motive legate de siguranța dumneavoastră și a echipei artistice, după începerea spectacolului accesul în sală NU mai este permis, iar biletele își pierd valabilitatea.
Vă rugăm să nu folosiți telefoanele mobile pe durata desfășurării spectacolelor.
Traducerea
Irina Velcescu
Regia
Cristi Juncu
Muzica
Ada Milea
Decor și costume
Cristina Milea
Asistent decor
Cezara Negoescu
Producător delegat
Arti Stancu
Valmont
Florin Piersic Jr.
Madame de Merteuil
Diana Cavallioti
Madame de Tourvel
Alina Rotaru
Danceny
Cezar Grumăzescu
Cecile de Volanges
Silvana Mihai
Madame de Volanges
Ana Bianca Popescu
Rosemunde
Rodica Mandache
Emilie
Beatrice Peter
Azolan
Ionuț Vișan
„Legături primejdioase. Unul dintre cele mai frumoase spectacole ale Teatrului Mic, regizat de Cristi Juncu după piesa de teatru „Les liaisons dangereuses” din 1985 a lui Christopher Hampton, adaptată la rândul ei după romanul cu același nume din 1782 al lui Pierre Choderlos de Laclos (Christopher Hampton și-a adaptat apoi propria piesă, trei ani mai târziu, transformând-o în scenariu de film, regizat de Stephen Frears în 1988 (…)Forța spectacolului lui Cristi Juncu stă tocmai în dezvelirea gingașă a straturilor de pudoare, niciodată abrupt, ca petalele unei flori care se deschide încet în lumina puternică a soarelui abătut asupra grădinii în cele trei ore și jumătate de spectacol. Barocul lui e mult mai elaborat la nivel metaforic decât în variantele cinematografice ale acestei povești, asortat dibaci la campionatul de șah în care s-au avântat cei doi maeștri păpușari ai spectacolului. În complicitate cu Cristina Milea, care semnează decorul și costumele, regizorul a creat un veritabil joc baroc alb/negru, în care predomină categoric negrul (peste care se vede cel mai bine culoarea și se descompune cel mai bine lumina).” Luciana Antofi în lucianantofi.wordpress.ro
„Un text despre substraturile manipulatoare ale seducţiei, un actor carismatic în rolul lui Valmont (Florin Piersic Jr.) cu parteneri de scenă de calibru interpretativ similar, cu o regie (Cristi Juncu) mizând pe susţinerea actoricească emulată de lucrul la fineţuri scenice, într-o scenografie ingenioasă ca dispunere a perimetrelor de joc şi a culoarelor de privit ale publicului, cu inserţiile muzicale pline de originalitate (″instrumente″ din sticlă) ale Adei Milea, adică Legături primejdioase. Primejdios, într-adevăr, dă dependenţă de teatru!” Oltiţa Cîntec in Liternet.ro
„Intimitatea in relatia cu actorii pe care o ofera indicatiile de regie ale lui Juncu si mizanscena & mizanstalul Cristinei Milea e memorabila. Nici la Green, nici la Act, nici atatea spatii mici nu pare ca exista o asemenea apropiere intre actor si spectator. Efectul acestei apropieri e un straniu transfer de stare care se produce incet si temeinic (…)Florin Piersic Jr. a devenit genul acela rarisim de artist în prezenţa căruia măştile, perucile şi toate celelalte elemente de fugă devin inutile. Jos pălăria!” Mihai Brezeanu în Liternet.ro
„Legături primejdioase ne reaminteşte (dacă era cazul) că pasiunile lubrice şi carnalitatea vor marca natura umană pentru totdeauna şi, totodată, o vor pune în mişcare, deseori spre propria distrugere. Spectacolul ne reaminteşte şi că râsul e sănătos, că teatrul românesc are nişte rezerve generoase de talent şi că acestea tocmai au făcut o demonstraţie memorabilă în faţa noastră.” Andrei Vornicu în Liternet.ro
„E o mostră de teatru actoricesc 100%, perfect narativ şi perfect textual, aşa cum multor nostalgici după “marele teatru” le este dor să vadă. (…) e imposibil să nu te bucuri de el. Şi, mai ales, e imposibil să nu îl ţii minte când ieşi din sală. Ar putea fi un titlu foarte important al acestor ani în care teatrului i se reproşează îndepărtarea de cuvânt.” Florian-Rareș Tileagă în Liternet.ro
„Legături primejdioase sunt peste tot în lume și astăzi, le știm, am auzit despre ele sau nu, există în jurul nostru sau doar în depărtare, dar există. Trăim într-o lume în care aparențele primează încă, iar ceea ce lăsăm să se vadă în exterior este, de cele mai multe ori, acoperit de măști. Dar cine suntem și cum ne descurcăm cu noi atunci când toate măștile, perucile și hainele scumpe cad? Spectacolul Legături primejdioase de la Teatrul Mic este și un bun prilej pentru reflecție, are multe substraturi și vă îndemn să îl vedeți, nu veți simți, cu ochii la actori, când trec trei ore. ” Ileana Andrei în Ileana Andrei.ro
„(…)la felul cum a gândit Cristi Juncu spectacolul ca întreg, se remarcă încă de la primele scene dorința lui de accentua actualitatea subiectului, pentru că astăzi, mai mult decât oricând, vorbim despre manipulare, perversitate și jocul cu sentimentele celorlalți ca principale forme pe care le capătă procesul de dezumanizare.” Nona Rapotan în BookHub.ro
„Legături primejdioase este un spectacol bine articulat, care spune povestea viciului şi a puterii cu farmec şi intensitate. O demonstraţie elegantă a continuităţii aceloraşi mijloace de a subjuga şi cuceri şi un demers artistic rotund, în care jocul de-a trecutul – prezent continuu funcţionează ca o lupă asupra propriilor noastre mici jocuri manipulatorii.”Alina Epîngeac în Yorick.ro